Göbeğiniz Size Ne Anlatıyor

Dr. Gönül Ateşsaçan, kilo vermek ve özellikle göbek gibi bölgesel yağlardan kurtulmak için yağların etrafını saran toksinleri atmanın formüllerini veriyor. Sağlıklı beslenmenin tercih edilmediği durumlarda vücutta oluşan en temel değişiklik fazla kilolar. Bu fazlalığın sebebi ise elbette yağlanan bir beden. Peki bu yağlar neden ve nasıl oluşuyor? Dr. Gönül Ateşsaçan, sağlıklı beslenmediğimizde yediklerimizin çok fazla toksin içerdiğini belirterek, “O toksinleri atamayınca bedenin zarar görmemesi için yağlar toksinlerin etrafını sarar. Vücudumuzun belli yerlerinde yağlanma varsa, bunun anlamı toksinleri atamamamızdır” diyor.\r\nHazırlayabilirsiniz: Yeşil elma, erik, çilek üzerine biraz tarçın.\r\n¦» Aralarda limonata içilecek (gün boyunca toplamda 8 bardak.)\r\n¦» Limonatayı şu malzemelerle hazırlamalısınız: 2 yemek kaşığı limon suyu (yaklaşık 1/2 limon.) *» 1 yemek kaşığı akçaağaç şurubu ekleyip karıştıracaksınız.\r\nAralarda acıkırsanız 2 dilim çavdar ekmeği veya 2 adet diyet bisküvi yenilebilir.\r\nSabah; 1 yeşil çay, 2 dilim kızarmış kepek ekmeği, yeşillik, 2 ceviz, 1 havuç.\r\n¦» Öğlen; 2 katı yumurta, 1 porsiyon haşlanmış ıspanak, 1 domates.\r\n«» Akşam; 1 biftek (200 gram) zeytinyağlı ve limonlu yeşil salata Aralarda salatalık, yeşil eklenerek yenilebilir.\r\nMeyve salatası olarak yenilecek.\r\n<¦» Öğlen: Tarifini vereceğim yemekten bir miktar yenilecek.\r\nMalzemeler: Barbunya (1 avuç), 1 adet patates, 2 kabak, 1 havuç, yarım demet semizotu, 1 bütün sarımsak, 3 adet soğan, çok az tuz.\r\nAlabildiği kadar su (yaklaşık 1 litre) eklenerek çorba şeklinde tüketilecek. Sebzeler hafif diri kalacak.\r\n<¦» Akşam: Öğleyin tükettiğiniz aynı sebze yemeğinden yenilecek.\r\n¦» Acıkırsanız 1-2 dilim çavdar ekmeği ya da 1 paket diyet bisküvi yenilebilir.\r\n3S VE 5N kuralını uygulayın Kilo vermek özellikle göbek gibi bölgesel yağlardan kurtulmak için bu toksinlerin atılması gerektiğini belirten Dr. Ateşsaçan, bunun için ilk yapılması gerekenin bol su içmek ve hareket etmek olduğunu ifade ederek, ‘3S-5N Kuralını şöyle anlatıyor: 3S Su içmek\r\n¦»Spor yapmak ••Sık beslenmek 5N\r\n¦» Ne zaman\r\n¦» Ne yediğiniz\r\n¦» Neyle beraber beslendiğiniz Nasıl pişirdiğiniz •» Ne kadar yediğiniz (kısaca diyet miktarla direkt ilgili değildir)\r\n¦•Nasıl beslenmeliyiz için 5N kuralı uygulanmalıdır.\r\nÖdem söktürücü formül Malzemeler; 2 bardak su\r\n¦» 1 tutam mısır püskülü *¦» 1 tutam kiraz sapı\r\n¦» 5-6 sap maydanoz Yarım tatlı kaşığı ya da 1 poşet yeşil çay *» 2 adet karanfil Hazırlanışı: Kaynayan suyun içine tüm malzemeleri koyup 4 dakika beklettikten sonra süzün. Karışım ılık hale gelince tüketebilirsiniz. Dilerseniz buz ilave edebilirsiniz.\r\nMalzemeler;\r\n¦» 2 bardak su 1 tutam mısır püskülü\r\n¦» 1 tutam kiraz sapı •» 5-6 adet maydanoz ‘¦» Yarım tatlı kaşığı veya 1 poşet yeşil çay 2 adet tane karanfil Hazırlanışı: Kaynayan suyun içine tüm malzemeleri koyun, 4 dakika bekletin sonra süzün. Karışım ılıdıktan sonra tüketebilirsiniz. Dilerseniz buz ilave edebilirsiniz.\r\nBu önerilere kulak verin\r\n¦» Sabah hayvansal protein grubu, öğlen hayvansal protein grubu, akşam sebze ve karbonhidrat grubu tüketilmeli.\r\n*+¦ Sabah kahvaltısı 06:00-09:00, öğle yemeği 12:00-13:00, akşam yemeği 17:0019:30 saatleri arasında yenilmeli.\r\n- Saat 24:00 ile 06:00 arasında mutlaka uykuda olunmalı.\r\n¦»Sebzeler tercihen buharda, haşlanma veya fırında ızgara şeklinde pişirilebilir.\r\nEtlere pişerken yağ eklenmesi emilimi bozar, kiloya neden olur.\r\nMümkünse et, balık ve tavuk pişerken en fazla 1 yemek kaşığı yağ eklenebilir.\r\n¦» Mangalda ızgara yapmak çok sağlıklı değil.\r\nKanserojen etkiler oluşturduğundan çok sık yapılmamalı.\r\n¦» Meyveler yemekten 1 saat önce veya yemekten 2 saat sonra tüketilmeli.\r\nYemeğin öncesinde ve sonrasında yenildiği zaman kiloya neden olur. Özellikle protein ile birlikte yenilirse midede mayalanır ve sindirim yavaşlar.\r\nBu da kilo almaya neden olur.\r\n•»Hayvansal proteinlerden et grubuyla (et, balık, hindi, tavuk) süt ve süt ürünleri (peynir, süt, yoğurt) birlikte yenmemeli.\r\nHerkesin midesi kendi iki avucu kadardır. Ana öğünde iki avucunuz kadar, ara öğünde ise bir avucunuz kadar yemek yemeniz idealdir.\r\n1. Gün detoksu Sabah uyandığınızda 1 bardak limonlu su.\r\n¦» Tüm gün taze meyve veya meyve salatası yenilecek. Meyve salatasını şu malzemelerle elma, 10 bardak su ve 34 fincan açık yeşil çay.\r\n3. Gün detoksu\r\n¦» Sabah: Yeşil elma, erik, çilek üzerine tarçın Metabolizma hızlandırıcı ve yağ yakıcı karışım Malzemeler:\r\n¦»1,5 litre su «» 2 yeşil elmanın sadece kabukları «• 1 orta boy limon (kabuklu olarak) •» 2 parça kabuk tarçın\r\n¦» 1 demet maydanoz «¦» 3 küçük parça taze zencefil 2 adet karanfil\r\n¦» 5-6 adet tane karabiber\r\n¦» 1 poşet veya 1 çay kaşığı yaseminli yeşil çay Hazırlanışı: Malzemeleri litre suda bir taşım kaynatılacak.\r\nSoğuyunca süzülerek bir şişeye koyupnulacak ve tüm gün ister soğuk isteğe bağlı olarak doğal tatlandırıcı eklenerek tüketin.\r\nDr. Gönül Ateşsaçan, kilo vermek ve özellikle göbek gibi bölgesel yağlardan kurtulmak için yağların etrafını saran toksinleri atmanın formüllerini veriyor.\r\nağlıklı beslenmenin tercih edilmediği durumlarda vücutta oluşan en temel değişiklik fazla kilolar. Bu fazlalığın sebebi ise elbette yağlanan bir beden. Peki bu yağlar neden ve nasıl oluşuyor? Dr. Gönül Ateşsaçan, sağlıklı beslenmediğimizde yediklerimizin çok fazla toksin içerdiğini belirterek, “O toksinleri atamayınca bedenin zarar görmemesi için yağlar toksinlerin etrafını sarar. Vücudumuzun belli yerlerinde yağlanma varsa, bunun anlamı toksinleri atamamamızdır” diyor.\r\n1 günde maksimum 5 porsiyon meyve yenilebilir.\r\nMeyveleri birbiri ile çok karıştırmayın.\r\nİdeali tek tip meyve tüketmektir.\r\nTüm gün boyunca 10 bardak su içmeniz şart.